Apotheek Groen

Welkom bij Apotheek Groen

Ons team staat voor u klaar om u zo goed mogelijk van dienst te zijn!

Header afbeelding

MijnGezondheid.net

In de patiëntenomgeving van MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag gemakkelijk onze online diensten gebruiken. Met uw DigiD logt u veilig in en hoeft u niet elke keer opnieuw uw gegevens in te voeren.

Services

U kunt bij ons voor een breed scala aan services terecht. Op de welkomstpagina vindt u onze adresgegevens.
Wilt u meer weten over ons en onze specialisaties neem gerust contact met ons op!

Informatie over de dienstverlening van Apotheek Groen Aalsmeer/Kudelstaart

Medicatieveiligheid

Apotheek Groen draagt zorg voor een veilig geneesmiddelgebruik. Om ons werk goed te kunnen doen hebben wij verschillende gegevens nodig. Niet alleen persoonlijke gegevens (bijvoorbeeld geboortedatum en geslacht), maar ook gegevens over medicijnen die u gebruikt en gegevens over uw eventuele ziektebeelden en overgevoeligheden. Dit voorkomt dat u geen  medicijnen gebruikt welke waar u niet tegen kan of die elkaar tegenwerken.

Medicatiedossier

In het medicatiedossier zijn gegevens opgenomen over de patiënt, zoals de naam, adres, geslacht, eventueel bezorgadres. Daarnaast is het actuele en historische gebruik van medicijnen opgenomen en overgevoeligheden voor bepaalde medicijnen. Ook zijn eventuele ziektebeelden opgenomen in het medicatiedossier.
Met al deze gegevens kunnen wij uw medicatieveiligheid bewaken. De receptgegevens worden vanaf 1995 bewaard. Vanaf 2005 zijn Apotheek Groen aalsmeer/kudelstaart met alle arsten van aalsmeer en kudelstaart middels het Pharmacom/Medicom aan elkaar gekoppeld. Op deze manier is de uitwisseling van gegevens, welke voor arts of apotheker belangrijk zijn, het best geregeld.

Verstrekken medicatiegegevens

De apotheek is verplicht om medicatiegegevens uit uw medicatiedossier te verstrekken aan de patiënt. Als u wilt dat deze gegevens aan u of andere zorgverleners verstrekt worden, dan kunt u contact opnemen met de apotheek. De verstrekking van gegevens vindt plaats met inachtneming van de privacywetgeving.

Opvragen aanvullende gegevens door de apotheek

Als er gegronde redenen zijn (bijvoorbeeld ontbrekende medicatiegegevens) zal de apotheek de ontbrekende gegevens opvragen bij u en andere zorgverleners om uw medicatieveiligheid te waarborgen.

Verantwoordelijkheid patiënt

De patiënt blijft verantwoordelijk voor het aanleveren van (wijzigingen in) persoonlijke gegevens, over het geneesmiddelgebruik en over eventuele ziektebeelden. Als deze gegevens niet correct of onvolledig zijn, dan kan de apotheek haar taak in het kader van medicatieveiligheid niet goed uitvoeren. Geef wijzigingen in uw situatie, dan ook zo snel mogelijk door aan de apotheek.

Zorgvragen

Onze apotheek vindt het belangrijk dat de patiënt goed begeleid wordt. Met vragen kunt u op verschillende manieren bij ons terecht: telefonisch, per e-mail en persoonlijk contact in de apotheek.
Voor achtergrondinformatie over bijvoorbeeld medicijnen, de bijwerkingen, aandoeningen kunt u ook terecht op onze website.

Beantwoording van electronische vragen:

Via deze website en via de e-mail kunnen ook vragen gesteld worden. De apotheker  RAW de Jong of JTW Schmitz zal bij onduidelijkheden contact u opnemen .
Vragen die via de e-mail of website binnenkomen, worden binnen een redelijke termijn behandeld. Mocht u geen antwoord hebben gekregen, neem dan contact met ons op. Er kan iets misgegaan zijn in de verbinding.

Medicijnconsult

Voor een persoonlijk medicijnconsult bent u welkom in onze apotheek. U kunt hiervoor een afspraak maken met uw apotheek.
In kudelstaart hebben wij een spreekkamer. In aalsmeer staat het kantoor van RAW de Jong voor u open.

Recepten

Aanleveren recept

Geneesmiddelen die alleen verkrijgbaar zijn op recept, worden verstrekt nadat het recept is uitgeschreven door (huis)arts en bij de apotheek is binnengekomen.
Na ontvangst en controle van het recept kunt u de medicijnen ophalen of bezorgen wij de medicijnen.
Recepten per fax is geen officieel document. Het origineel moet altijd worden gebracht of opgestuurd.
De lokale artsen zenden de recepten electronisch door.

Onbekende patienten

Aangezien onze apotheek de medicatieveiligheid moet bewaken zullen onbekende patiënten:
– gevraagd worden om aanvullende informatie                                                                    óf
– zullen worden doorverwezen naar een apotheek bij hen in de buurt.

Risico vervalste recepten

Recepten van onbekende zorgverleners en/of recepten die online worden aangeboden kunnen makkelijker vervalst worden en vormen een risico voor de medicatieveiligheid.
Indien een recept wordt aangeboden van een onbekende zorgverlener, zorgt de apotheek voor verificatie van de handtekening van de arts. Zonodig neemt de apotheek contact op met de zorgverlener.

Spoedeisende recepten.

Voor medicijnen waarover u direct moet beschikken, kunt u het beste onze apotheek bezoeken. Buiten onze openingstijden kunt terecht bij de Dienstpotheek AMSTELLAND en in de nacht bij de nachtapotheek in Amsterdam.

Buitenlandse recepten

Deze apotheek handelt geen buitenlandse recepten af via de website. Als u zich in Nederland bevindt, dan raden wij u aan om eerst naar een Nederlandse arts te gaan en dan bij ons langs te komen.

Recepten volgens de richtlijn van de KNMG

Recepten voortgekomen uit een online arts-patiënt consult worden door de apotheek alleen in behandeling genomen als de arts werkt volgens de richtlijn ‘Online arts-patiënt contact’ van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Geneeskunst (KNMG).

Kosten en betalingswijze

Kosten online zorg- en dienstverlening

Onze apotheek brengt geen extra kosten in rekening voor online zorg- en dienstverlening.

Betalingswijze

De betalingswijze wijkt niet af van de reguliere apotheeksituatie.

Levering en bezorging van geneesmiddelen

De medicijnen kunnen worden opgehaald door de patiënt of een vertegenwoordiger of worden thuisbezorgd.
GEEF DUIDELIJK AAN BIJ DE DOKTER(ASSISTENTE) OF U HET RECEPT KOMT HALEN OF DAT HET BEZORGD MOET WORDEN.

Bij Apotheek Groen Aalsmeer wordt het geneesmiddel bezorgd tenzij u aangeeft dat het komt halen.
Wilt u dat het altijd bezorgd  of  gehaald wordt geeft dat door aan de Apotheek.

Bezorgtijden:

Aalsmeer Dorp, Oost en Nieuw-Oosteinde de volgende ochtend .
Hornmeer een Aalsmeerderdijk en Rijsenhout.

Kudelstaart: Op Verzoek

Spoedeisende medicijnen kunnen direct worden afgehaald bij onze apotheek of bij de dienstdoende apotheek (zie dienstrooster).

Beveiliging van uw gegevens

Vertrouwelijkheid van informatie

Alle gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld en alleen gebruikt binnen de apotheek, met inachtneming van de privacywetgeving.

Beveiliging patiëntgegevens

Elektronische uitwisseling van patiëntgegevens geschiedt via een beveiligde internetverbinding die voldoet aan NEN 7510.

Norm en richtlijn

Onze apotheek werkt volgens de Nederlandse Apotheek Norm (NAN).
Binnen de NAN is voor online dienstverlening een speciale richtlijn ontwikkeld: ‘Online farmaceutische zorg- en dienstverlening’ die extra normen stelt aan het online werken voor apotheken. Deze website voldoet aan deze richtlijn.

Op de KNMP-site www.knmp.nl kunt u de NAN en de richtlijn bekijken.

Aansprakelijkheid

Hoewel bij het opstellen van de teksten op deze website uiterste zorgvuldigheid is betracht, is de apotheker en de KNMP niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou kunnen voortvloeien uit enige onjuistheid in deze teksten.